пʼятниця, 19 лютого 2016 р.

Урок. Типи. Форми. Формування цілей уроку.

Уро́к — навчальне заняття; певний проміжок часу, відведений для заняття групою учнів постійного складу з окремого предмета за сталим розкладом. Вперше обґрунтував визначення чеський педагог Я.А. Коменський.
Типи уроків:
·  Урок засвоєння або формувавння нових (первинних) знань. (Розповідь, лекція, бесіда, кіно, екскурсія)
·  Урок формування і вдосконалення вмінь і навичок. Або Урок формування складних вмінь.
·  Урок закріплення та удосконалення нових знань умінь та навичок. або Урок комплексного застосування знань, умінь і навичок.( Лабораторно-практичні, вправи, семінар, бесіда)
·  Урок узагальнення і систематизації знань та навичок.
(Ділова гра, конкурс, конференція, аналіз ситуацій)
·  Урок перевірки і корекції знань, умінь і навичок. Або контрольно-перевірочний урок
·  Контрольна робота, опитування, тестування, ДПА, конкурс, ділова гра
·  Комбінований урок

За формою проведення можна окремо виділити такі групи нетрадиційних уроків:
§уроки у вигляді змагань та ігор (конкурси, турніри, ділові ігри, вікторини тощо);
§уроки у вигляді,публічного спілкування;
§уроки, що спираються на фантазію;
§уроки, комбіновані з іншими організаційними формами навчання (урок-консультація, урок-практикум, тощо);
§уроки, засновані на імітації діяльності проведення громадсько-культурних заходів;
§уроки, основані на нетрадиційній (інноваційній) діяльності учнів-(уроки взаємонавчання, уроки співпраці, уроки самоуправління тощо);
§інтегровані, бінарні уроки
Цілі уроку:
Навчальна (освітня) мета передбачає:
-       засвоєння міцного та усвідомленого обсягу загально технічних та спеціальних знань з предмету чи за обраним фахом;
-       оволодіння культурою розумової діяльності, формування науково обґрунтованого світогляду;
-       формування знань, умінь   і навичок планування і здійснення   теоретичного процесу навчання;
-       формування вмінь і навичок щодо застосування теоретичних знань на практиці;
-       формування готовності до оволодіння сучасною технікою і технологією виробництва.
Які ідеї, закономірності і поняття повинні формуватися в учнів на уроці; які вміння і навички, набуті раніше учнями, повинні на уроці вдосконалюватися, а які мають формуватися вперше.

Розвиваюча мета передбачає формування:
-       раціонального мислення;
-       пізнавальної активності та самостійності;
-       уваги, спостережливості:
-       критичного, аналітичного та логічного мислення:
-       вмінь га навичок до самоконтролю та планування своєї діяльності;
-       творчого мислення.

Виховна мета спрямована на виховання:
-       культури навчального процесу;
-       поваги до праці, обраної професії;
-       моральних якостей учнів як особистостей;
-       дисципліни, сумлінності, відповідальності, ініціативи, тощо.

Практична мета спрямована на практичне застосування знань, умінь та навичок.

Немає коментарів:

Дописати коментар