пʼятниця, 19 лютого 2016 р.

Сучасні навчальні технології




Фрейм – frame – рамка, каркас, конструкція, статура, кадр, скелет.

Фреймові технології – метод інтенсифікації навчання, які включають процес системного впорядкування та розподілу навчального матеріалу в згорнутому, стиснутому і компактно представленому вигляді.
Навчальний матеріал розбивається на деталі та елементи створюючи свого роду опори і фрейми (схеми ї таблиці) вся інформація подається у динаміці (від примітиву до ускладнення - індукція)
Творцем фреймів є американський вчений,  фахівець зі штучного інтелекту Марвін Мінський, який розкрив цю теорію у книзі «Фрейми для представлення знань» 1979 року.

Продуктивне навчання, як основа розвитку інноваційної особистості.
Продуктивна технологія передбачає навчання в результаті якого ми отримуємо продукт. Основа: від продуктивного навчання – до продуктивної праці.
Продуктивний урок має свою особливу структуру, яка накладається на хвилинну сітку:
1)      Підготовчий етап
2)      Орієнтація
3)      Презентація
4)      Практика на прикладах
5)      Керована практика
6)      Незалежна практика
7)      Домашня практика

Коучинг, як елемент сучасного менеджменту.
Коуч – coach – з англ. мови: тренер Коучинг - тренування
Коучинг — це мистецтво сприяти підвищенню результативності, навчанню й розвитку іншої людини. (Майлз Дауни (Myles Downey)
Коучинг - це особливий вид професійної допомоги у вихованні внутрішньої зрілості людей і організацій. (Лада Короліхіна)
Узагальнено, коучинг можна розглядати як технологію консультування, тренування, репетиторства та підготовки як учнів так і працівників, і водночас, як інструмент управління ними.
Засновники концепції:
Тімоті Голві (Timothy Gallwey) — автор концепції внутрішньої гри, що лежить в основі коучингу. Уперше концепцію викладено в книзі «Внутрішня гра в теніс», виданій у 1974 р.
Джон Вітмор (John Whitmore) — автор книги «Коучинг високої ефективності», виданої в 1992 р. Розвинув ідеї Голві в застосуванні до бізнесу й менеджменту.
Методи коучингу:
      Метод конкретних ситуацій. 
      Метод емоційного стимулювання.
      Метод створення ситуації пізнавальної дискусії 
      «Мозаїка» 
      Метод проектів 
Принципи для коуча (тренера):
      1. Принцип усвідомлення й відповідальності. 
      2.  Принцип  єдності  і  взаємодії 
      3.  Принцип  гнучкості.   
      4.  Принцип  партнерства 
      5. Принцип ієрархічності розвитку.

Немає коментарів:

Дописати коментар