вівторок, 16 лютого 2016 р.

ПРОГРАМА ВИВЧЕННЯ ОСОБИСТОСТІ УЧНЯ



ПРОГРАМА ВИВЧЕННЯ ОСОБИСТОСТІ УЧНЯ
      1. Особистість учня:
    Динаміка потреб, мотивів, інтересів протягом усіх років у школі. Переважаюча направленість особистості, її прояв в різних видах діяльності. Ким бажає бути в колективі: відчутим чи веденим. Переважаючі моральні цінності учня, ставлення до норм  і правил поведінки в колективі,  до одноліток, дорослих, вчителів. Співвідношення цілей учня з цілями колективу.
 Життєві цілі і плани учня,  їх соціальна  значимість. Бажання і готовність брати участь у корисній справі, бути відповідальним за їх виконання. Емоції та почуття в різних ситуаціях. Вольові особливості  та їх прояв у колективі.  Схильність учня до самовиховання. Розвиток пізнавальних здібностей (пам’ять, мислення, сприйняття ).
 2. Учень в сім’ї:
  Коротка характеристика сім’ї як колективу (структур, розподіл ролей, обов’язків, взаємовідносин, традицій, участь у вихованні дітей дідусів та бабусь, культурний рівень сім’ї, погляди батьків на  виховання, ставлення до школи ).
  Взаємовідносини учня з членами сім’ї. Наявність  чи відсутність обов’язків і відповідальності за доручену справу.
  Поведінка учня вдома. Позиції в сім’ї (незалежність, слухняність і т. п.). Допомога і контроль  дорослих при виконанні домашніх завдань, вимог школи. Моральне виховання і розвиток почуттів у сім’ї.
  Методи виховання у сім’ї. Недоліки виховання.
  3. Учень в колективі:
Позиція учня в ділових і особистих взаємовідносинах у класі за всі роки навчання. Тенденція до висхідної чи  низхідної зміни статусу. Сприймання і оцінка учнем своїх товаришів, оцінка  власних якостей та позицій в колективі. Ставлення до громадської  думки класу. Авторитетність  суджень і поведінки  учня для інших школярів. Учень у складі угрупування класу. Позитивні та негативні якості учня, що склались під впливом класного колективу. Рівень  активності та ініціативи в учнівському самоуправлінні.



 4. Навчальна діяльність учня:
Ставлення учня до навчання,  до різних  навчальних предметів. Навчально – пізнавальні  інтереси. Мотиви навчання. Характеристика успішності учня в цілому та   з окремих  предметів. Шляхи здобуття  нових знань. Поведінка учня на уроках різних вчителів протягом усіх років перебування в школі. Участь у колективній пізнавальній діяльності, відповідальність, творча ініціатива, готовність прийти на допомогу товаришу, усвідомлення цінності знань однієї людини для потреб колективу та інше. Учень у ролі консультанта. Рівень сформованості у ньому вмінь організовувати спільну навчальну роботу товаришів. Особливості розвитку у  навчальній діяльності особистості невстигаючих школярів та учнів, непопулярних у колективі.
5.  Учень у  суспільно- корисній діяльності:
Переважаючі  види діяльності і форми занять учня, їх  вікова динаміка, розвиток інтересів, нахилів, професійних намірів, спеціальних вмінь та навичок, формування мотивів суспільно – корисної діяльності.
 Поведінка учня на заняттях гуртка, секції, студії.  Особливості  спілкування з однолітками і дорослими в період виконання справ. Вміння знайти своє місце в колективній справі. Готовність взяти  на  себе функції організатора. Вміння розділити успіх або взяти частину вини  за невдачу у суспільній діяльності. Самооцінка своєї роботи у справі.
 6. Учень поза навчальним закладом:
Позашкільні заклади,  які відвідує учень. Характер їх впливу на формування особистості учня. Вільне спілкування за місцем проживання.  Характеристика компаній та угрупувань  з точки  зору  їх згуртованості і впливу  на підлітка. Види діяльності  і форми занять у вільний час. Особливості входження учня в групи. Способи самоутвердження. Зміни у зовнішності , звичках, лексиконі. Лідер групи, характеристика його поведінки,  якостей, особистості. Вплив дорослих на поведінку і особистість учня.
 7. Взаємовідносини учня і викладачів:
Динаміка взаємовідносин учня з вчителями, класним керівником, адміністрацією школи  протягом навчання. Висловлювання і форми поведінки в спілкуванні. Сприймання і оцінка  учнем педагогів навчального закладу.
Сприймання  вчителями учня. Протиріччя, конфлікти на основі вибору методів впливу на учня. Помилки,  що  допустили педагоги відносно  учня, їх наслідки. Спільні зусилля класного керівника і  шкільного учнівського колективу. Врахування  вікових та індивідуальних  особливостей,  потенціальних здібностей, перспектив розвитку особистості учня.
8. Підсумок
 

Немає коментарів:

Дописати коментар