ПРОГРАМА ВИВЧЕННЯ ОСОБИСТОСТІ УЧНЯ
1. Особистість учня:
Динаміка
потреб, мотивів, інтересів протягом усіх років у школі. Переважаюча
направленість особистості, її прояв в різних видах діяльності. Ким бажає бути в
колективі: відчутим чи веденим. Переважаючі моральні цінності учня, ставлення
до норм і правил поведінки в
колективі, до одноліток, дорослих,
вчителів. Співвідношення цілей учня з цілями колективу.
Життєві цілі і
плани учня, їх соціальна значимість. Бажання і готовність брати участь
у корисній справі, бути відповідальним за їх виконання. Емоції та почуття в
різних ситуаціях. Вольові особливості та
їх прояв у колективі. Схильність учня до
самовиховання. Розвиток пізнавальних здібностей (пам’ять, мислення, сприйняття ).
2. Учень в сім’ї:
Коротка
характеристика сім’ї як колективу (структур, розподіл ролей, обов’язків,
взаємовідносин, традицій, участь у вихованні дітей дідусів та бабусь,
культурний рівень сім’ї, погляди батьків на
виховання, ставлення до школи ).
Взаємовідносини
учня з членами сім’ї. Наявність чи
відсутність обов’язків і відповідальності за доручену справу.
Поведінка учня
вдома. Позиції в сім’ї (незалежність, слухняність і т. п.). Допомога і
контроль дорослих при виконанні домашніх
завдань, вимог школи. Моральне виховання і розвиток почуттів у сім’ї.
Методи виховання
у сім’ї. Недоліки виховання.
3. Учень в колективі:
Позиція учня в ділових і особистих взаємовідносинах у
класі за всі роки навчання. Тенденція до висхідної чи низхідної зміни статусу. Сприймання і оцінка
учнем своїх товаришів, оцінка власних
якостей та позицій в колективі. Ставлення до громадської думки класу. Авторитетність суджень і поведінки учня для інших школярів. Учень у складі
угрупування класу. Позитивні та негативні якості учня, що склались під впливом
класного колективу. Рівень активності та
ініціативи в учнівському самоуправлінні.
4. Навчальна діяльність учня:
Ставлення учня до навчання, до різних
навчальних предметів. Навчально – пізнавальні інтереси. Мотиви навчання. Характеристика
успішності учня в цілому та з
окремих предметів. Шляхи здобуття нових знань. Поведінка учня на уроках різних
вчителів протягом усіх років перебування в школі. Участь у колективній
пізнавальній діяльності, відповідальність, творча ініціатива, готовність прийти
на допомогу товаришу, усвідомлення цінності знань однієї людини для потреб
колективу та інше. Учень у ролі консультанта. Рівень сформованості у ньому
вмінь організовувати спільну навчальну роботу товаришів. Особливості розвитку
у навчальній діяльності особистості
невстигаючих школярів та учнів, непопулярних у колективі.
5. Учень у
суспільно- корисній діяльності:
Переважаючі види
діяльності і форми занять учня, їх
вікова динаміка, розвиток інтересів, нахилів, професійних намірів,
спеціальних вмінь та навичок, формування мотивів суспільно – корисної
діяльності.
Поведінка учня на
заняттях гуртка, секції, студії. Особливості спілкування з однолітками і дорослими в
період виконання справ. Вміння знайти своє місце в колективній справі.
Готовність взяти на себе функції організатора. Вміння розділити
успіх або взяти частину вини за невдачу
у суспільній діяльності. Самооцінка своєї роботи у справі.
6. Учень поза навчальним закладом:
Позашкільні заклади,
які відвідує учень. Характер їх впливу на формування особистості учня.
Вільне спілкування за місцем проживання.
Характеристика компаній та угрупувань
з точки зору їх згуртованості і впливу на підлітка. Види діяльності і форми занять у вільний час. Особливості
входження учня в групи. Способи самоутвердження. Зміни у зовнішності , звичках,
лексиконі. Лідер групи, характеристика його поведінки, якостей, особистості. Вплив дорослих на
поведінку і особистість учня.
7. Взаємовідносини учня і викладачів:
Динаміка взаємовідносин учня з вчителями, класним
керівником, адміністрацією школи
протягом навчання. Висловлювання і форми поведінки в спілкуванні.
Сприймання і оцінка учнем педагогів навчального
закладу.
Сприймання
вчителями учня. Протиріччя, конфлікти на основі вибору методів впливу на
учня. Помилки, що допустили педагоги відносно учня, їх наслідки. Спільні зусилля класного
керівника і шкільного учнівського
колективу. Врахування вікових та
індивідуальних особливостей, потенціальних здібностей, перспектив розвитку
особистості учня.
8.
Підсумок
Немає коментарів:
Дописати коментар