середа, 2 березня 2016 р.

АСПЕКТИ АТЕСТАЦІЇ



Обовязковість  атестації  (пункт  1.5)
Атестація  педагогічних  працівників навчальних та інших закладів є обов'язковою.
              Пам’ятайте! Відмова педагогічних працівників від атестації не допускається.
Перенесення чергової  атестації
Пунктами 3.20 та 3.21 Типового положення передбачено випадки, коли атестація може бути перенесена або відстрочена.
         Перенесення чергової атестації (на один рік)  у разі:
*  тривалої непрацездатності;
* при переході у рік проведення чергової атестації на роботу до іншого навчального закладу;
*  інші поважні причини.
* Відстрочення чергової атестації передбачене для педагогічних працівників, які поєднують роботу з навчанням у ВНЗ                   за напрямами (спеціальностями) педагогічного профілю (до закінчення навчання).
Періодичність атестації (пункт 1.7)
Чергова атестація здійснюється один раз на п'ять років.
         Памятайте! Заява працівника на проходження чергової атестації не потрібна.
         Керівник закладу щорічно (до 10 жовтня) подає до атестаційної комісії списки працівників, які підлягають черговій атестації.
Умова чергової атестації (пункт 1.8)
Умовою  чергової  атестації  педагогічних  працівників є обов'язкове проходження курсів підвищення кваліфікації.
         Зверніть увагу! Ця вимога не розповсю-джується на педагогічних працівників:
         - які працюють перші 5-ть років після закінчення ВНЗ (незалежно від того за якою формою (денною чи заочною) вони навчалися);
         - яким у міжатестаційний період присуджено наукові ступені,  вченні звання (якщо їх діяльність за профілем збігається зі здобутими науковими ступенями, званнями).
Строки позачергової атестації
Не раніш як через два роки після  присвоєння попередньої.
АЛЕ!
У разі надходження до АК подання керівника, педагогічної ради навчального закладу чи відповідного органу управління освітою про присвоєння працівнику педагогічного звання, АК, незалежно від строку проходження атестації такого працівника, має розглянути подання та прийняти відповідне рішення.
Послідовність  присвоєння  кваліфікаційних категорій   (пункт  4.7)
Присвоєння  кваліфікаційних  категорій    за результатами атестації здійснюється послідовно.  
         Пам’ятайте! Існують норми Типового положення, зокрема абзац 2 пункту 4.7 та пункти 4.8, 4.9, в яких передбачено можливість присвоєння кваліфікаційних категорій без дотримання послідовності.

Право на присвоєння кваліфікаційних категорій без дотримання послідовності мають педпрацівники, які:
1) У  міжатестаційний період підготували переможців:
-          ІІІ етапу всеукраїнських (міжнародних) олімпіад, спортивних змагань;
-          всеукраїнських конкурсів фахової майстерності серед учнів ПТНЗ.
2) Стали переможцями або лауреатами конкурсів фахової майстерності (всеукраїнського рівня);
3) Мають наукові ступені, вчені або почесні звання, якщо їх діяльність за профілем збігається.
Мали ОКР молодший спеціаліст або бакалавр, а в між-атестаційний період здобули ОКР спеціаліст або магістр (повна вища освіта).
Мають відповідний стаж роботи на педагогічній посаді:
друга  категорія – не менше 2-х років;                                        
перша – не менше 5-ти;
вища  – не менше 8-ми.
Перейшли на посади педпрацівників до ПТНЗ:
-          з вирбництва або сфери послуг;
-          ВНЗ ІІІ-ІV р.а.
Мають при цьому необхідний стаж роботи, передбачений вимогами для присвоєння кваліфікаційних категорій:
друга  категорія – не менше 2-х років;
перша – не менше 5-ти;
вища  – не менше 8-ми.

Зверніть увагу! Типове положення не містить норм про:
         - послідовність встановлення тарифних розрядів;
         - послідовність присвоєння педагогічних звань.
        
          При встановленні тарифного розряду враховується (згідно з пунктом  4.11) :
  - освітній рівень працівника;
  - професійна компетентність, педагогічний досвід;
  - результативність та якість роботи;
  - інші дані, які характеризують його професійну діяльність.
Присвоєння педагогічних звань здійснюється з урахуванням умов, передбачених у V розділі Типового положення
         - за  поданням керівника 
         - за  поданням педагогічної ради навчального закладу;

Випадки збереження кваліфікаційних категорій, педагогічних звань 
 (пункти  3.22,  3.27)
1) поновлення на роботі працівників, які перервали роботу на педагогічній посаді (незалежно від тривалості  перерви);
2) перехід педагогічного працівника на посаду методиста.

         Пам’ятайте! Атестація таких працівників здійснюється не пізніше ніж через два роки після прийняття їх на роботу чи переходу на посаду.
3) перехід на роботу з одного навчального закладу до іншого (перехід із школи, ВНЗ І-ІІ р.а. до ПТНЗ і навпаки);
         4)  перехід на інші педагогічні посади у цьому самому закладі;
         5)  перехід з методичної установи на педагогічні посади до навчального закладу.

         Пам’ятайте! В таких випадках присвоєні кваліфікаційні категорії (тарифні розряди) та педагогічні звання зберігаються до наступної атестації.
Зверніть увагу!
         1. Вимогою для збереження кваліфікаційної категорії є наявність у працівника відповідної освіти, необхідної для його зарахування на посаду.
         2. Кваліфікаційна категорія не зберігається за педагогічним працівником, при  переході на посаду, на якій не передбачено присвоєння кваліфікаційних категорій, зокрема, на посаду майстра виробничого навчання, керівника гуртка.
          
        У разі відновлення працівником роботи на посаді, на якій йому присвоювалася кваліфікаційна категорія, зберігається та категорія, яку педагог мав за результатами останньої атестації на цій посаді.
Атестація в разі викладання декількох навчальних дисциплін (пункт 3.25)
Викладачі, які мають педагогічне навантаження з кількох предметів,  атестуються  з  того  предмета, який  викладають  за  спеціальністю. 
         Присвоєна кваліфікаційна категорія   поширюється   на   все  педагогічне навантаження.
         Пам’ятайте! Необхідною умовою поширення присвоєної категорії на все навантаження є підвищення кваліфікації з предметів інваріантної (обов’язкової) складової  змісту  загальної середньої освіти. 

З досвіду роботи Школи професійного зростання молодого методиста на тему: "Організаційно-методичні аспекти підвищення кваліфікації та атестації педагогічних працівників ПТНЗ", керівник школи - Шиманович Г.О., методист НМК ПТО у Кіровоградській області



Немає коментарів:

Дописати коментар